Piecos gados bērns jau ir jaunākais pirmsskolnieks, attiecīgi viņam ir jāapgūst iemaņas, kas viņam būs nepieciešamās skolā. Pēc būtības, šajā vecumā ir nepieciešams attīstīt grafiskās iemaņas. Tas nozīmē, ka ir nepieciešams mācīties rakstīt ar pildspalvu. Sākumā bērnam ir jāiemācās strādāt uz darba lapām.
Kopumā sešos gados pirmskolas bērnam ir jāzina mācību procesa dažus instrumentus: rakstīšana ar pildspalvu, runāšana, uzmanības noturēšana uz apspriežamā priekšmeta, saņemtas informācijas analīze (salīdzināt atsevišķu priekšmetu īpatnības). Iemācīties domāt un analizēt ar rēbusu un puzļu palīdzību ir daudz interesantāk, ātrāk un jautrāk.
Kas jāmāk bērnam?
Apkārtējā pasaule:
- Nosaukt gadalaiku, diennakts laiku (rīts, diena, vakars);
- Nosaukt savu vārdu, uzvārdu, vecumu, savu vecāku vārdus, savu mājas adresi, savas pilsētas un valsts nosaukumu, savas valsts galvaspilsētu;
- Zināt mūsu planētas nosaukumu;
- Nosaukt pamatprofesijas, paskaidrot ar ko nodarbojas šo profesiju cilvēki;
- Nosaukt gadalaikus, nedēļu dienas pareizā secībā;
- Atšķirt mājdzīvniekus no savvaļas dzīvniekiem, dārza augus no pļavas;
- Atšķirt pamatkrāsas.
Uzmanība:
- Zināšanu izmantošana par abstraktām ģeometriskām formām (palūdziet bērnu nosaukt apaļus un kvadrātus priekšmetus);
- Palūdziet bērnu atrast 5-6 atšķirības starp priekšmetiem un starp diviem zīmējumiem;
- Palūdziet bērnu atkārtot zīmējumu vai kustību.
Matemātika:
- Palūdziet bērnu saskaitīt dažus priekšmetus – vairāk par desmit (saskaiti cik ir kubiku);
- Palūdziet sadalīt apli, kvadrātu uz divām un uz četrām daļām.
Domāšana:
- Parastāko darbību izpratne (Kāpēc mamma mazgā drēbes? Kāpēc mamma gatavo vakariņas);
- Nosaukt kam ir domāti priekšmeti (Priekš kam ir vajadzīga karote, krūze, galds, krēsls, pildspalva?);
- Atrast starp piedāvātiem priekšmetiem nevajadzīgus, paskaidrot savu izvēli;
- Salikt puzļi bez pieaugušo palīdzības;
- Celt no konstruktora figūru pēc parauga;
- Atrast un paskaidrot starpību starp priekšmetiem un parādībām (kā atšķiras vasara no rudens, trolejbuss no autobusa uc.)
Atmiņa:
- Iegaumēt 7-8 bildes;
- Iegaumēt bērnu skaitāmos pantiņus un ātrrunas pantiņus;
- Iegaumēt īsus teikumus;
- Atstāstīt nelielus stāstus, pasakas, dzejoļus, bilžu saturu.
Sīkā motorika:
- Izzīmēt zīmējumus, neizejot no robežām;
- Mācēt turēt rokās zīmuli, otu un mainīt rokas kustības virzienu atkarībā no priekšmeta formas;
- Veidot no plastilīna mazās figūras;
- Aizmest mezglus uz virvītes.
Runas attīstīšana:
- Sastādīt dažāda veida sarežģītus teikumus;
- Sastādīt stāstus pēc bildēm;
- Skaitīt dzejoļus ar izteiksmi.